שוק המט"ח העולמי (פורקס / FOREX) הוא השוק הפיננסי הגדול ביותר מבחינת היקפי מסחר, הוא כולל מגוון אפשרויות השקעה הן מבחינת מטבעות, הן מבחינת סכומים וסוגי עסקאות והן מבחינת הדרכים לסחור בו.
האינטרנט יצר מציאות בה קל וזמין מאוד לסחור במט"ח באמצעות אינספור ברוקרים מקוונים המציעים פלטפורמות מסחר ממוחשבות ומתקדמות.
קורסי מט"ח מוצעים במגוון רחב של מסגרות ואפשרויות, יש קורסים ברמות שונות החל מבסיסיים ביותר למתחילים וחסרי ניסיון במסחר פיננסי ועד קורסים מתקדמים לסוחרים ותיקים.
קורסי מט"ח מטעם ברוקרי המסחר
אפשרות פופולארית וזמינה מאוד של קורס מט"ח בחינם היא הקורסים המוצעים על ידי חברות המסחר עצמן, אותם ברוקרים אינטרנטיים שדרכם הסוחר הפרטי יכול לסחור בשוק מהבית ומכל מקום. חברות מסחר רבות מציעות ללקוחותיהן וכן לגולשים כללים באתרים שלהן קורסי מט"ח ומשאבים שונים המאפשרים להכיר את השוק, את דרכי המסחר ונושאים ספציפיים לגבי שוק המט"ח.
בנוסף, בישראל יש כמה וכמה חברות מסחר מקומיות המציעות ללקוחות פותחי חשבון (אפילו לפני ביצוע הפקדה) או למתעניינים קורס מט"ח בחינם המועבר באופן פיזי על ידי מומחים בתחום.
סוגי קורסי מט"ח
מעבר לקורס מט"ח חינם והחלוקה לסוגי קורסים מבחינת אופן העברת התכנים, ניתן לציין סוגים שונים של קורסים בהתאם לחומר הנלמד. כאמור, יש קורסים למתחילים ובהמשך אינספור קורסים למתקדמים יותר ויותר – בעברית וכמות עצומה באנגלית.
- קורס מט"ח בחינם למתחילים וחסרי ניסיון – היכרות עם השוק, טכניקות בסיסיות, סוגי עסקאות, חוקים, מסחר על פלטפורמת מסחר וכן הלאה.
- אסטרטגיות מסחר מתקדמות יותר.
- קורס ניתוח טכני – ללמוד כיצד לנתח מכשירים פיננסיים באופן טכני, ניתוח המחירים על גבי גרפים.
- טכניקות ניתוח מתקדמות לשוק המט"ח והשווקים הפיננסיים.
- קורס מט"ח בחינם על ניתוח פונדמנטאלי – ניתוח מחירי ניירות ערך ומטבעות על פי נתונים ואינדיקטורים כלכליים.
- קורסים מתקדמים נוספים ומורכבים יותר לגבי שוק המט"ח.
האם זה כדאי ומועיל?
זה לאו דווקא רע, בהחלט ישנם קורסים חינמיים איכותיים המהווים בסיס חשוב ואיכותי למסחר בשוק וקורסי ההמשך המתקדמים יותר גם יכולים לסייע לסוחרים פעילים להתפתח.
אך חשוב לבדוק מה התכנים, מה היקף הלימוד בקורס וכיצד התכנים מועברים. קורס מט"ח בחינם בסיסי צריך לספק את הכלים הדרושים להתחיל לסחור בשוק והוא בהחלט יכול להיות כדאי ומועיל. הקורסים החינמיים המתקדמים הם לרוב טובים, כי הם פונים לקהל של לקוחות קיימים ופעילים המייצרים בפועל הכנסות לחברת המסחר.